Privatskola

(Tjejen langst till vanster pa bilden sager att vi ar systrar varje gang vi ses <3)
 
Sa har ser barnen ut som gar i privatskola. Just nu har AVI ungefar 60 barn som har blivit sponsrade och som har fatt borja privatskola. I Indien ar den kommunala skolan gratis men den fungerar minst sagt daligt. De som ar anstallda inom offentlig sektor i Indien behover inte anstranga sig for att fa ha kvar jobbet och i de kommunala skolorna springer barnen mest runt medan lararna fikar. Inte bra alls sa nastan alla barn gar i provatskola i Indien. Om bara barnen kommer in pa en privatskola, vilket ar vart jobb att se till sa att de kan, sa kommer de kunna ha ett ganska bra liv och kunna komma bort fran slummen. I Indien sysslar man mycket med positiv diskriminering sa manga statliga jobb ska ha en viss procent fran ett visst kast vilket gor att barn fran laga kast faktiskt kan fa ett bra liv. Vart jobb ar att fa ungarna civiliserade och se till sa att de lar sig att tala vardat, att tvatta sig, racka upp handen, inte springa runt, inte tugga tobak (japp alla barn har gor det) och att gora sina laxor. Kan de val det sa kan de fa borja skolan om nagon vill sponsra dem. Att ga i privatskola i Indien kostar mellan 150 och 200 kr i manaden beroende pa alder sa om nagon vill skicka en av mina gullungar till privatskola sa skicka ett mail till mig: [email protected] sa berattar jag mer!
 
Idag har jag lart Rinko, Saphna och Pudja att skriva siffrorna 1,2,3 och 4 vilket de inte kunnat innan. Bra dag med andra ord!
 
Massor av kramar 
Emilia

Anonym skriver:

Kan du skriva namnen på privatskoleflickorna som finns på denna bild.
Vill lägga ut på Facebook

Huuurr många favvobarn har du hittat?
Trodde att det var Kishan som fångat dig - men nu ser jag ju också att du har ett speciellt gott öga till Rinko och Sindja.....

Svar: Massor av favvobarn!!! Hahha de ar sa sota allihop! Jag kan lagga ut bilden pa facebook nar vi blir administratorer sedan :)
palmarnainaussi.blogg.se

Signhild Örnberg skriver:

Hoppsan - kommentaren slank iväg.... Anonym - det var jag...


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar