Mina barn har fått en riktig lärare

Japp så är det! AVI (organisationen alltså) har anställt en kvinnlig (tummen upp) lärare till skolan där jag jobbar i just nu. Det är verkligen något som behövs och jag hoppas att det blir lite mer struktur för barnen framöver. Den andra skolan är bara öppen när det är tillräckligt med volontärer här och ibland kan det nog bli lite stökigt med nya lärare hela tiden. Nu kan den nog vara öppen hela tiden och få hjälp av volontärerna när de kommer. 

Jag har inte lärt mig hennes namn än för det är ganska krångligt (jag ska verkligen försöka lära mig det idag) men jag har förstått att hon har arbetat på en privatskola men eftersom hon är utbildad för "Hindi medium school" och inte "English medium school" har hon nu svårt att hitta ett jobb då alla skolorna vill ha lärare i den senare kategorin. Mer fokus på engelskan är det nu i detta land och det är ju bra i och för sig. Hon är jättefin med barnen, de respekterar henne och hon respekterar dem. Det är inte alla indiska lärare som tänker så har jag förstått... Igår tog hon upp Paresh som är en handikappad tjej till tavlan och lät tålmodigt henne få uttala hindibokstäverna och var noga med att de andra barnen inte skrattade. Paresh strålade som en sol resten av lektionen. Alla får vara med helt enkelt och jag säger återigen tummen upp!

Här hoppar hon hopprep med barnen

Sanjana var lite gladare igår i skolan och hon kunde till och med gå så jag hoppas att hon är bättre. Ska dock hålla ett öga på min lilla apa resten av tiden! 

Puss och ha en härlig fredag! 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar