En tvätt, en cykel och nya projekt!

Hej vänner och bekanta och övriga.

Idag har vart en mycket mycket bättre dag än veckans två första. Barnen var lugnare och verkade tycka att färgtemat var riktigt roligt. Vi skulle leka en lek där alla står i en ring och så säger vi en färg och alla som har något med den färgen på sig ska börja hoppa. Problemet var att de tyckte det var så roligt att hoppa så det slutade med att alla barnen och vi volontärer stod och hoppade i en enda stor röra och barnen skrattade och tyckte det var så roligt. Då har man inte riktigt hjärta att be dem sluta. Kishan visade också upp sin cykel idag efter skolan och han var så stolt! Den hade ryggstöd, cykelkorg och fina klistermärken. Att däcken var helt utan luft brydde han sig inte om, han cyklade på ändå.

Sindija (min lilla apa som jag skrivit om förut) duschade idag innan skolan och hon såg så busig och glad ut att jag var tvungen att lägga ut lite bilder på det! Tror hon också ska få följa med hem sedan...

Vi har börjat planera lite nya projekt som vi ska sätta igång i byn. Det är roligt när man känner att man kan komma med idéer och verkligen starta något som man känner behövs. Ska skriva om det sedan så ni får veta. Var precis ute på en promenad i regnet och vi alla blev dygnsura så tror att jag borde ta en dusch så puss å kram på er alla.

  
 
 
 
           
 
 
 
 

Thus Pater skriver:

Ni får utveckla produktutbudet till att inkludera lagning av punktering:). Noterade att du numera får med Å, Ä och Ö i texten... Har det börjat bli lite svalare nu eller är det fortfarande lika varmt?

Svar: Fortfarande varmt och Å, Ä och Ö far vara med ibland da jag kan skriva lite fran mobilen! Fortfarande varmt men regn ibland vilket ar skont!
palmarnainaussi.blogg.se

Signhild Örnberg skriver:

Vad roligt att följa med i era bloggar......

Är detta Kishan, pojke, 11 år, med bröderna Devender och Prahalad, familj U?? (se vår hemsida www.volontarindien.se:Fadderbarn - privatskola

I så fall kanske han får bli ditt fadderbarn - ni verkar ju ha fått en fin kontakt?

Ha det gott - var rädda om er

Svar: Jag tror det... sot ar han i alla fall och ambitios!! Alla ar sa sota och man traffar nya varje dag :D
palmarnainaussi.blogg.se

Signhild Örnberg skriver:

Hoppsan - nu ser jag att det är Sindja som duschar....
Det blir väl hon som blir ditt fadderbarn - kanske??

Signhild Örnberg skriver:

Neej - det var visst inte du som nämnde Kishan.........utan bara Sindja och Rinko


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar