Lite internet

Hej alla fina som trots att det inte hant nagot pa bloggen anda troget kikar in har da och da. Internetuppkopplingen har varit nere anda sedan vi kom sa vi har levt i en isolerad varld utan vare sig facebook, DN eller mojlighet till bloggande.
 
Jag kanske ska beratta lite om min nya vardag? Vi bor hemma hos Madans familj pa hans familjegard. Madan och tva svenska damer har startat upp den har organisationen AVI som jag reser med. Jag ska inte beratta allt pa en gang men just nu ar det fyra anda svenska tjejer som ar har samtidigt som jag. Det ar Julia fran Farjelanda, Sofia fran Trollhattan (japp bada pratar harlig goteborgska, fast de skulle sakert bli jattearga om de visste att jag kallade det goteborgska) sedan har vi Hanna fran Overtornea som pratar en klingande vacker norrlandska. Alla tre stannar lika lange som jag. Caroline var redan har nar vi kom och hon ar utbildad sjukstoterska och haller pa mycket med yoga sa nu jobbar vi alla for fullt for att tanja ut vara muskler. 
 
Vi har vart i Banjara Basti, som ar slumomradet vi ska jobba i, tre ganger nu. De tva senaste dagarna har vi startat upp en andra skola i omradet och forsoker lara barnen att lasa, skriva och rakna lite. Inte helt latt da vi inte pratar Hindi alls och kidsen inte kan engelska men det loser sig hoppas jag. Sotaste barnen i varlden ar de i alla fall och varje dag far vi tusen kramar och de vill bli burna hela tiden.
 
Jag hoppas pa lite mer regelbunden internetuppkoppling sa att bloggandet kan komma igang.
 
Massor av kramar
Emilia

Pappa skriver:

Hej Emilia, vad kul att allt är bra. Ska bli spännande att följa bloggandet. Hoppas att internetkopplingen funkar framöver. Här är allt som vanligt. Åker upp till Farmor och Farfar i helgen. Mammas fot blir allt bättre. Många kramar från mor och far och Chillen.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar