Hanna Huppunen

Född: 3 juni 1993

Bor: Övertorneå i Norrbotten Utbildning: samhällsvetenskaplig linje på Gränsälvsgymnasiet.

Gjorde innan Indien: Har arbetat i sportaffär både i Haparanda och Stockholm.

Frittidsintressen: funderar fortfarande på att hitta en hobby...

Tycker om att: gå på loppis och hitta fina pinnstolar. Hon tycker också om att göra om sina pinnstolar. Tycker om att söka bostäder på hemnet.se. Vara med sin kompisar. Träna zumba.

Varför åkte hon till Indien: för att hon ville åka på en spännande resa och samtidigt göra något bra.

Familj: mamma, pappa, lillebror, pojkvännen Aleksander.

Min rumskamrat Hanna Huppunen är en glad tjej från norra Sverige som pratar en härlig norrländska och som även kan flytande finska. Hon har en pojkvän från Albanien och berättar ofta historier om kulturkrockar och livsöden som är så olika våra egna. Hannas väska försvann i Istanbul på väg hit men hon höll humöret uppe och gnällde inte över det. Det är Hanna och jag som alltid vaknar lite för sent så att vi varje morgon är försenade till frukosten. Vet inte riktigt hur det går till men båda två glömmer ställa klockan och sen vaknar någon av oss antingen 07.12 eller 07.17 och frukosten serveras 07.15. Vi får jobba på det lite tror jag. Jag måste på grund av denna norrlandstös ha väldigt dålig karma då jag varje kväll dödar några spindlar innan hon kan gå och lägga sig. Riktig spindelfobi har hon och det finns ingen som ser en spindel fortare än Hanna Huppunen. Förutom att tvinga mig att döda spindlar lär hon mig lite nya uttryck, till exempel: Hojja  som kan vara lite negativt men Hanna säger att man kan använda det till allt, typ "hojja vad roligt" "hojja vad trött jag är".

Där fick ni lära känna den fösta av de åtta tjejerna jag bor med lite mer!

Puss

Hanna och Nandali (tror det stavas så)
 

Carro skriver:

Finaste Hanna, hihi =) läsvärd och skoj blogg Emilia!

Kram

Signhild Örnberg skriver:

Hej har inte Hanna fått igen sin väska?

Vilken försäkring hade hon?
Tecknade hon Gouda försäkring själv? Hon tog den inte via mig...
I så fall kommer hon ju att få tillbaka en hel del - den har ju ingen självrisk

Huvaligen! Spindlar? Har aldrig sett några sådana på campen ..... tror jag.

Ha det gott

Ritvahuppunen skriver:

Hej Emilia! Hannas mamma här.Så roligt att läsa om Hanna. Kramar från Tornedalen.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar