Grejen med kolhydrater

Hej alla glada!

Nu ska jag berätta för er om kolhydrater. Kolhydrater finns bland annat i ris, pasta, potatis och bröd. Det är ofta ganska snabb energi då de är lätta för kroppen att omvandla. Här i Indien äter vi kolhydrater. Väldigt mycket kolhydrater faktiskt. Vi äter ju i stort sett bara vegetarisk mat här (någon gång i veckan får vi kyckling) och då blir det oftast ris, några stekta gröna grönsaker och en liten skål soppa att doppa brödet i. Ris, bröd och grönsaker = kolhydrater. Idag till lunch fick vi ris, pasta och potatis = väldigt mycket kolhydrater. Lite oklart hur vi skulle kombinera den där lunchen. Till frukost får vi varannan dag gröt = jättegott och varannan dag tjocka pannkakor = massor av kolhydrater. Vi hade kunnat be om gröt och ägg varje morgon men tjejerna här gillar pannkakorna så vi får kompromissa lite. Men missförstå mig rätt, maten är supergod framförallt när vi får böngryta som på bilden, jag börjar bara bli lite trött på kolhydrater och jag har tio veckor kvar. Någon som vet vart man kan köpa fisk i Rajasthan?

Puss



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar