Grejen med alla djur

 
                                                              
 
Det ar djur overallt har i Indien! Alltsa verkligen overallt! Det star kor langs vagarna och pa vagarna som om de var de enda varelserna i staden. Hundar springer runt losa och da och da kommer en flock jatter som ska forbi sa att tuktuken maste vaja, for i Indien vajer man for djuren och inte tvartom. 
 
Det kanns som att jag inte lyckas beskriva allt som jag ar med om och allt som hander. Det ar liksom for mycket pa nagot satt att jag inte vet vart jag ska borja... Kankse kanske att jag efter tre manader lyckats skriva om allt som jag upplever pa en dag. Man kan ju alltid hoppas.
 
Vi har i nagra dagar nu forsokt saffa indiska simkort sa att vi kan ringa hem till Sverige, det kostar namligen bara 60 ore i munten att ringa till Sverige fran Indien sa det kandes som en bra grej att ha. Att det skulle vara oerhort krangligt hade vi inte raknat med. Dag 1: Vi kommer till vodafone och rakar ha fel storlel pa vara kort som de ska limma pa kontraktet. Jaha, bara att aka och skaffa nya. Dag 2: Vi alla har kort och far skriva kontrakt efter att ha lamnat personbevis, pass, kopia pa pass och kopia pa visum. Sedan far vi skriva sammanlagt nio underskrifter innan vi kan betala. Kontantkorten (notera kontantkort, ni vet sadana comvique delar ut gratis vid tunnelbanan i Sverige) ska borja galla om 24 timmar. Dag 3: Hanna och Elin maste aka tillbaka och gora om sina underskrifter da dessa "inte liknade deras signaturer i passet tillrackligt val". Vi andra ska forsoka aktivera vara kort och ringa upp ett nummer for att sedan ange personnummer, adress, pappas namn (vad nu han skulle kunna gora at saken). Detta har vi inte lyckats med an sa aterkommer med hur det gick. Nar vi sedan aker harifran ska vi forstora simkorten sa att de inte kan anvandas till nagot olagligt eller nagot som kan skada Indien som land. Aterigen talar jag om kontantkort som comvique delar ut gratis vid tunnelbanan i Sverige. Jag tycker att denna krangliga byrakrati borjar likna ett annat land jag bott i ett halvar...
 
Har har ni lite bilder fran mitt liv just nu, de flesta har Carro tagit:
 
 
 
 
 
 
Puss pa nosen

Bell skriver:

Åh vilket underbart liv du verkar leva!! Förutom krångel då.
Låter häftigt alltsammans

Signhild Örnberg skriver:

Ja, visst är det otroligt detta med simkorten - kontantkort dessutom!!! Jag höll på att gå i taket - när jag skulle skaffa ett - men vad hjälper det??

Förresten - storleken på fotot?? Så jag kan skriva om det i Pre-Departure-Pack.......
Färg eller svartvitt??

Svar: Vanliga passkort tror jag, i farg! Vi hade den storleken som visumet kraver men dessa fungerade inte!
palmarnainaussi.blogg.se


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar