En vanlig dag

Hej allesammans hoppas ni mar bra!
 
Jag tankte beratta om en vanlig dag har i Indien;
 
06.45 ringer min vackarklocka.
06.50 ringer Hannas och sedan snoozar vi om vartannat tills nagon av oss tar tag i situationen och gar upp runt 07.12 och sager; nej nu blev det stressigt igen.
07.15 frukost (kanske nagot forsenad pga svarvackta flickor)
08.00 kommer tva tuktuks och kor oss till Banjara Basti dar vi arbetar.
 
Da har vi skola for ca 45 barn. Jag och Sofia har hand om de aldre barnen och gar igenom alfabetet och siffrorna. Vi forsoker fa dem att kunna varje bokstav for sig och inte bara kunna rabbla hela alfabetet utantill. Siffrorna ar lattare sa snart kanske vi borjar med lite plus och minus.
 
Runt 11.00 aker vi tillbaka till garden och ar hemma 11.30 da vi tvattar oss och vilar lite innan lunch 12.00. Maten ar jattegod, nastan alltid vegetarisk och ris, tror jag kommer vara lite trott pa ris om nagra veckor. Efter lunch ar det fritid och da laser vi, pratar eller sover lite. 
 
15.00 har vi Hindilektion och forsoker lara oss nagra fraser att anvanda nar vi ska prata med barnen. Mycket bra, jag ska lara er senare.
16.00 Lektion om Indien, idag handlade det om kastsystemet. Mycket intressant.
18.00 Yoga (UNDERBART)
19.00 Middag (idag fick vi kyckling, JIPPIE)
Sedan ar det fritid och da duschar jag och sedan laser vi och planerar morgondagen.
 
Det ar ca 40 grader varmt pa dagen sa man blir ganska trott. Langtar till oktober och lite behagligare klimat! Imorgon ska vi hamta vara klader vi sytt upp hos skraddare for totalt 100 kr for tva uppsattningar klader, tror det blir nagra fler...
 
Manga kramar 

Anonym skriver:

Men Gud så härligt! Låter helt underbart. Vill också

Belll skriver:

Haha jag hann inte skriva klart. - jag vill också åka tuktuk
Och träffa små indiska barn. Puss och kram

Svar: haha jag vet det ar jattemysigt!! saknar dig! massor av pussar <3
palmarnainaussi.blogg.se

Kolton skriver:

Låter helt fantastiskt. Du kommer ju bli hur vig som helst, dags att dra igång med yogan i Skåne också då! Puss fina

Svar: Jag hade helt klart underskattat yogan! Underbart ju!! :D
palmarnainaussi.blogg.se


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar