En indisk kvinna

Hej igen
Nu har vi precist fatt prova riktiga indiska saris! Alla kvinnorna pa garden gar kladda i en sadan har varje dag och det var kul att fa prova en sjalv. Den bestar av en topp som slutar under brostet och en lang underkjol, sedan virar man runt ett tygstycke pa sex meter runt sig och som endast fasts med en enda sakerhetsnal pa ena axeln annars ar det bara vikt och instoppat i toppen och underkjolen for att fa allt pa plats. Jag tror inte att jag sjalv skulle lyckas fa pa mig den... Vi fick aven prova att bara pa huvudet som alla indiska kvinnorna gor, det gick inte bra alls, tur att det karlet var tomt!
 
 
 
 
 
Sa idag har jag vart indisk kvinna och med tanke pa hur fin jag kande mig sa skulle jag kunna fortsatta att vara det. Tur for mamma och pappa sa hade vi lektion i hur indiska kvinnor har det i samhallet igar och jag tror inte att det ar nagot for mig. Har blir man bortgift vid 18 ars alder (om inte tidigare ifall foraldrarna inte bryr sig om att det ar olagligt) och da flyttar man till mannens familj, sover i samma rum som svarmor, blir sedd som en tjanare och nade dig om du inte ger en son till familjen. Nej tack sager jag bara och det ar ju lyxigt, det dar med att jag kan aka hem om tre manader och komma tillbaka till min riktiga dusch, till mitt rena land, till mina rattigheter som kvinna och till mina foraldrar som forhoppningsvis inte tankt gifta bort mig till en man jag aldrig traffat innan brollopet.
 
Puss pa er 
 
 
 

Thus Pater skriver:

Fantastisk kreation - har du även ett kastmärke i pannan? Stiligt...

Ps: Går det bra med de fem franskaböckerna:)

Svar: Japp ett marke i pannan har jag, dock kallas de bindi har nere :) Har precis last klart en svensk bok idag sa nu satter jag igang med en fransk Maigret :) onska mig lycka till!
palmarnainaussi.blogg.se

Thus Pater skriver:

Good luck!!!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar