Dagen i en lista

Hello alla glada
Jag har inte så mycket tid att skriva idag för vi måste göra klart Monopolet som vi arbetar på just nu men här är en lista som sammanfattar dagen:
1. Jag hade den yngre klassen idag och det gick jättebra. Jag var väl förberedd vilket är A och O och barnen verkade tycka att det vi gjorde var riktigt kul. I matten lekte vi med ett fyra i rad spel och en tärning och barnen fick räkna pengarna som hör till spelet. Det var mycket duktiga och helt plötsligt kunde alla räkna utan hinder på engelska (jag ställer mig lite frågande till hur alla lyckats lära sig det över en natt, kan det vara så att de ibland inte visar alla sina kunskaper av lite lathet?). I engelskan fick de rita och skriva de olika frukterna, så fort de får rita något piggnar de genast till så det ska vi fortsätta med!

2. Jag somnade efter lunch

3. Vi åkte tillbaka till Banjara på eftermiddagen och städade runt den andra skolan. Det är ganska jobbigt och varmt att städa och man ser egentligen ingen skillnad men det är ändå väldigt viktigt tycker jag. Barnen är ju alltid med och städar och det är bra om de lär sig att man ska hålla rent. Jag kan tänka mig att vi är ganska stora förebilder för dem framförallt eftersom de inte har så mycket annan kontakt med omvärlden och jag tror ändå att det fastnar någonstans att städning är bra om vi hugger i en gång i veckan. Jag hoppas det i alla fall. 

4. Vi var i en skoaffär och jag provade gympaskor. Kanske ska skaffa mig ett par då de är så billiga här.

5. När vi kom hem luskammades jag igen, resultat; inga löss. Varför just jag slipper de små krypen är ju ett mysterium men glad är jag i alla fall.

6. Nu ska jag fortsätta med Monopolet. 

Puss å kram 

Idag spelade några kids kula innan skolan. Roligt att se vad de gör när vi inte är där!



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar