Pushkar för andra gången

Hej hej och god morgon

Vet ni vad jag är sugen på? En sån där mysig helgfrukost hemma med ägg, yoghurt, gott bröd, riktigt kaffe och en DN på det. Det vore gott. 

I natt har halva gänget sovit på hotell och andra halvan sovit ute i öknen och ridit på kameler. De kom ju senare än vi och hann därför inte åka på kamelturen tillsammans med oss. Vi följde däremot med till Pushkar för att ta del av den utomordentliga shoppingen som staden erbjuder. Bland annat så inhandlades dessa söta skinnskor för 65 kr. 

Och där fick ni se lite av vårt fina hotellrum också. I alla fall, vi åt lunch precis när vi kom hit igår och sedan gick vi runt på marknaden, det är ju roligt även om man inte ska ha något speciellt. Det finns massor av fina saker och allt är jättebilligt! Pushkar är som jag kanske berättade förra gången, en helig stad och det är långa hinduer som åker hot för att bada i den heliga sjön. Jag och Hanna Huppunen tog av oss skorna (vilket man måste så fort man ska in till något heligt) och gick ner till sjön och satt i solen för att titta på alla som badade. Det såg så skönt ut men jag antar att vattnet är ganska smutsigt. Vackert var det i alla fall med alla trappor som gick från vattenbrynet ända upp till staden. Tyvärr fick man inte ta kort vilket många turister struntade i men jag kände att det var lite respektlöst när människor faktiskt är där för att be så inga kort för mig.

Middag år vi på en härlig restaurang vid vattnet, det var svårt att ta kort men här har ni en lite mörk och suddig:

Jag åt tomatsoppa för var inte så hungrig och sen fruktsallad med glass till efterrätt. Det kändes som vi satt på en strandrestaurang i Grekland och det var så mysigt. När vi kom hem hade Hanna Huppunen fått kobajs på foten (gissa vem som skrattade högt och inte hjälpte henne ur situationen?)

Nu ska vi snart äta frukost på samma ställe som middagen igår och sen möta upp kameltjejernan för lite mer shopping. Kanske att jag börjar känna mig klar med shopping men det år ju roligt att följa med och titta på allt! 

Puss


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar