Om min lilla apa gästbloggade min blogg skulle hon nog skriva ungefär så här:

"Hej alla madam Emilias vänner och släktingar. Jag heter Sandija men madam Emilia kallar mig oftast hennes lilla apa och hon säger att hon tycker om mig lite extra men det får ni inte säga till någon. Jag är nio år och går i AVIs skola och tycker det är ganska roligt men ibland har jag lite svårt att sitta still för jag blir ofta klar ganska fort och då spritter det i mina långa ben och jag liksom bara måste röra på mig. Madam Emilia säger att det kanske går att bygga ett till klassrum bredvid det gamla så att vi kan dela upp min stora klass. Det vore jättebra för då kan jag gå med mina klasskompisar som blir klara samtidigt som jag och så slipper jag vänta hela tiden för det är så tråkigt. Madam Emilia säger att det kostar massor av pengar så då behöver vi lite hjälp förstås. Kan någon av er hjälpa till? Då skulle jag bli lika glad som när madam Emilia leker kurragömma med mig. Hoppas ni alla madam Emilias vänner och släktingar mår bra där borta i landet dit man måste flyga flygplan!

Massor av kramar Sindija"

 

Så kanske min lilla apa hade skrivit om hon hade kunnat svenska. 10000kr kostar ett nytt klassrum som verkligen skulle underlätta undervisningen för alla våra gullungar. Vi är nio volontärer här nere nu så det borde inte vara omöjligt att få ihop eller hur? Vill någon av er bidra, om så bara med 50kr, skicka ett mail till [email protected] så får ni kontonumret. Jag vet att Sindija, Sono, Bobby och alla andra kommer bli mer än glada om det här lilla projektet gick vägen!

 

Puss från mig och alla barn

 

 
Ni får en bild ni redan sett för det går inte att ladda upp nya bilder just nu. Men en så har söt bild på min lilla apa Sandija tåls att läggas upp många gånger! 
 

Thus Pater skriver:

Mycket bra förslag med nytt klassrum till barnen! Ett bidrag kommer inom kort. Hälsa din lilla apa!

Signhild Örnberg skriver:

Kära Emilia - vad fint och påhittigt!

Tack för allt ert stöd och support

I helgen var jag med två av fina barnbarn på Stockholmsmässan "Underbara barn" Och kära nån vilket överflöd det finns.............
Kramar


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar