Monopol på hemlängtan

God kväll

Nu är helgen slut vilket jag tycker är ganska skönt. Det är lite segt här på helgen när vi inte åker på någon utflykt och tiden går ganska långsamt, risken för hemlängtan är med andra ord ganska stor. Vi var inne i Sikar igår och shoppade och åt lunch på ett hotell som serverade mat som kom in på samma gång, ovanligt. Det var väldigt roligt att få se lite mer av staden vi faktiskt bor så nära men som jag inte riktigt har något grepp om. Den är inte så stor med indiska mått mätt, ca 250000 invånare, men för oss är det såklart mycket människor överallt! Jag hittade ett par sköna byxor (de jag hade på mig på bilden från förra inlägget) och ett fint tyg jag ska be skräddaren sy en blus av. Det är så häftigt att man kan skräddarsy kläder för ingenting här!

Idag har vi försökt få tiden att gå med ett lite speciellt tidsfördriv. Vi skapar ett monopolspel. Det tar lång tid, är ganska pilligt men väldigt roligt. Ska bli kul att få provspela sedan.

Imorgon ska jag hjälpa Julia i kindergarden (dagiset) då Matilda ska kolla in ett annat projekt. Blir en utmaning men sådana gillar vi ju eller hur?

Puss och god natt och hoppas helgen vart bra <3

Julia målade en fin tuktuk till "fri parkeringsrutan"


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar