Matilda Ek


Född: 24 maj 1993

Bor: Jönköping i Småland

Utbildning: estetiska programmet med musikinriktning på Per Brahegymnasiet

Har arbetat: Som arbetsledare på McDonald's

Frittidsintressen: Har samma problem som Sofia, hon har inte riktigt någon hobby. Men hon gillar att sjunga, träffa vänner och familj och vara i kyrkans ungdomsgård.

Tycker om: Mat, framförallt ketchup och bearnaisesås. Tycker också om choklad väldigt mycket och särskilt Frödige kladdkaka. Hon tycker om sin katt Måns ibland och sin iPhone. Hon älskar musik, att göra andra glada och HV71!

Varför åkte hon till Indien: för att jag var trött på att vara hemma och jobba och jag ville göra något nytt. Indien verkade mest annorlunda och intressant. 

Familj: Mamma, pappa, storasyster Rebecca och hennes son Oliver 1,5 år, lillasyster Frida och lillasyster Linda. Min sambo Simon.

Matilda Maria Britt Ek som helst skulle vilja heta Eila också för det heter hennes mormor och hon tycker Matilda om massor verkar det som. Fint namn tycker jag. 

Matilda är här i Indien med Alma och Elin som jag redan presenterat och de gick tillsammans på gymnasiet. Det kommer bli så tomt när dessa tre flickor sticker på lördag och tystnaden kommer bokstavligt talat bli total då dessa sångfåglar ofta stämmer upp i spontansång. Matilda är en rolig prick och hon säger ofta saker som får hela middagsbordet att brista ut i ett härligt skratt. Hon var exempelvis mycket irriterad på getternas avföring en dag och sa:
"Alltså istället för att göra en stor bajskorv gör de massor av småkluttar som man trampar i överallt"  

Matilda älskar mat men är inte så pigg på att prova nya rätter. Här på campet är hennes standardmåltid ris med ketchup och när vi äter på restaurang är det pizza och pommes som gäller för fröken Ek. Hon talar mycket gott om kebabpizzan så den tror jag allt jag måste testa när jag kommer hem.

Matilda är en väldigt omtänksam person som alltid bryr sig om att vi andra ska ha det bra. Hon delar dessutom alltid med sig vilket kan ha att göra med att hon har tre systrar... Dessa tre systrar ringer hon ganska ofta och hennes systerson Oliver ligger såklart Matilda varmt om hjärtat! Matilda är mycket aktiv inom kyrkans ungdomsgård och med konfirmationerna vilket jag tror passar denna tjej med stort hjärta perfekt!


Puss

Bossen själv skriver:

Alltså du är väl för fin min nyfunna vän, jag känner mig väldigt oklar med dig ska du veta! <3


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar