Indisk trafik

Alltså jag är så glad att jag inte körde hem från Puskar idag, trafiken är inte att leka med här! Det här skulle vara bra om folk började tänka lite på:
 
1. Det finns två filer, som går åt två olika håll. Håll er på er sidan!
2. Kör inte om på motsatta vägbanan på insidan mot vägrenen. Det sjukt läskigt varje gång.
3. Kan alla kameler, åsnor och människor sluta röra sig mitt på vägen.
4. När det är mörkt och ni kör med helljus på motorvägen (om det nu kan kallas motorväg) snälla blända av när det kommer möte, alltså vi såg ingenting en ganska stor del resan.
5. Kör snälla snälla inte om innan kurva, uppförsbacke eller när ni har skymd sikt över huvudtaget.
6. Kör verkligen inte om när en stor lastbil är 100 m bort!
7. Bilbälten ni vet? Nej okej, ingen aning. Det är bra i alla fall, räddar liv och så, ni kanske borde överväga dessa.
 
Som sagt, glad för att jag slapp köra och för att vi hade en chaufför som tog oss hem hela och rena!
 
God natt
puss

Signhild Örnberg skriver:

Hade ni inga bilbälten??
Fy och usch!!!

Ska kolla upp det - så får det inte vara


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar