Elin Hermansson

Född: 14 augusti 1993

 

Bor: Jönköping i Småland

 

Utbildning: Estetiska programmet med musikinriktning på Per Brahegymnasiet

 

Har arbetat: Scandic hotell, på Jönköpingsposten och som förskolevikarie

 

Frittidsintressen: Musik, ja det kanske är det enda. Eller ja att träffa kompisar och träna också...

 

Tycker om: Svensk indiepop, feminism och blommiga klänningar.

 

Varför åkte hon till Indien: För att hennes kompisar Alma och Matilda ville det haha och för att det verkade roligt och spännande. Det lät annorlunda ochhon ville göra något annat än att bara resa runt, det blev en bra blandning mellan volontärarbete och backpacking (tjejerna reser vidare senare). Hon ville också komma bort från Jönköping lite.

 

Familj: Mamma, papp och lillebror Erik 17 år

 

Här har ni en till liten prick som jag umgås med just nu. Elin Hermansson från Jönköping. I Elins liv är musiken allt och hon stämmer ofta upp i spontansång. Elin är här i Indien med sina vänner Matilda och Alma och de tre står tillsammans för det estetiska här på gården, Elin gjorde tillexempel en fin marackas som vi ni använder varje dag när vi ska sjunga godmorgonsången. Elin är en ganska speciell individ som tycker mycket om att diskutera feminism och prata om olika poddcasts och bloggar, hon är helt enkelt en tvättäkta söderkis, om hon nu bott i Stockholm. Elin jobbar med mig och Sofia i skolan och vi får ofta slå våra kloka huvuden ihop för att hitta på roliga uppgifter till barnen. Jag har aldrig skrattat så mycket som när vi tre skulle rita en kropp när vi skulle lära barnen kroppsdelarna, det är mycket svårt det där med proportioner, Elin är väldigt duktig på att rita händer men hon har inte förstått skillnaden mellan byxor och ben, det måste hon jobba på. Elin är som sagt från Jönköping och hon älskar Jönköping. Hon har berättat för mig att det brukar kallas för Sveriges Jerusalem och hon har lovat att jag ska få komma dit någon gång, jag hoppas jag får se någon tala i tungor på gatan för det skulle vara coolt. Elin är en person som alltid lyckas ha kallt vatten med sig till alla måltiderna och hon älskat chokladen Kitkat och Harry Potter. Det är med Elin som jag mäter kroppsdelar och ritar upp våra kroppar på en whiteboard bara för att jämföra längden på våra armar, ben, öron, fingrar och tår mm. Våra händer är exakt lika långa, bara så ni vet.

 

 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar