Alma Ericsson

Alma Astrid Eriksson eller Ericsson

Född: 6 april 1993

Bor: Jönköping i Småland 

Utbildning: estetiska programmet med musikinriktning på Per Brahegymnasiet

Har arbetat: Som förskollärare och städare samt kyrkogårdsarbetare

Fritidsintressen: skriva och umgås med mina älsklingar vilket omfattar min familj också 

Tycker om: musik, ord, natur, rosa och glitter. Spaghetti carbonara och lakrits (hon säger lakrits alltså ni vet så där roligt som om de stod med ck

Varför åkte hon till Indien: För att hon ville arbeta som volontär och då blev det Indien och för att hon hört mycket spännande om landet. Det finns även mycket färgglatt glitter här.

Familj: pappa, mamma, storebror Isac, storasyster Ida och tvillingsyster Agnes. Samt pojkvän Gustav. 

Alma är en väldigt söt tjej som älskar glitter. Så fort hon ser något glittrigt på marknaden spricker hon upp i ett stort leende. Jag brukar kalla henne Sparkling på grund av denna glitterfascination och hon kallar mig ibland Olive för att jag har börjat älska grönt här nere. Alma älskar även rosa och på högstadiet hade hon rosa lugg och åkte skateboard. Hon tycker mycket om Resorb Hallon och jag misstänker att det mest är för att förpackningen är rosa. 

Alma tycker mycket om barn, framförallt lilla Alma som hon är barnvakt åt, och hon har arbetat på förskola. Alma arbetar just nu i den första skolan med barnen vi ska bygga ett bytt klassrum åt. Precis som Elin är musiken en stor del i Almas liv och hon sitter nästan alltid med hennes röda hörlurar i öronen. Innan Alma kom till Indien tyckte hon inte om bananer men nu äter hon några varje dag, mycket flexibelt av henne tycker jag. Det är Alma som tar de flesta av alla fina bilder jag lägger upp på bloggen och hon är verkligen duktig på att fota, kommer tyvärr bli lite mindre av den varan då hon och tjejerna drar vidare på lördag. 

Alma är lite utav en hypokondriker och hon har sovit under myggnät nästan hela vistelsen här (ja vi sover inomhus och ja det finns myggnät för fönstren så ja det är lite onödigt). Det är väldigt lustigt med Almas efternamn, alltså hon heter Eriksson med k men hela hennes familj skriver Ericsson med c. Där kan vi snacka om att man kan bli lite lätt förvirrad. Alma skriver poesi och har haft poesiuppläsning i Jönköping och hon älskar ord men det händer att hon säger lite roliga saker ibland, till exempel; "det slog mig i huvudet"

Puss


Krish och Alma 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar