Löss och en fin beskrivning

Hej
Jag har fått löss. Eller jag har fått ägg och hur man nu kan få det utan lus det förstår jag inte riktigt så om någon biolog läser detta får hen gärna förklara det för mig. Detta lusfynd ledde i alla fall till att jag behövde gå med kletig olja i håret hela eftermiddagen samt att jag behövde duscha i iskallt vatten nu på kvällen. Man måste verkligen planera sina duschar väl nu då vattnet endast är uppvärmt av solen så på morgon och kväll är vattnet inte så skönt att duscha i. 

Idag har vi vart lediga på grund av festivalen och vi har städat lite mer här i commonroom, jag har läst klart den andra franska boken (japp det är okej om ni vill ge mig en applåd nu framför datorn) och vi har bestämt nästa helgs utflykt. Den går till Jaisalmer som är en ökenstad nära den Pakistanska gränsen som ska vara "som hämtat ut tusen och en natt" och det är  tydligen "så fint att man ska börja gråta". Det är en lång resa som tar 16 och en halv timme enkel väg men med en sådan beskrivning i guideboken kan man ju inte missa det eller hur? 

Om någon vill läsa en rolig beskrivning av mig och Hanna Huppunen gå in på Julia och Sofias blogg där de skrivit om oss: http://josindien.blogg.se/

Jag gillar inte löss


Vi har fått nya täcken till rummen nu och de liknar mer madrasser än täcken och är så mysiga! För två veckor sedan fick vi filtar att sova under men nu är det för kallt så nu behövs det redan ännu tjockare. Det går fort det där med vädret.
Elin städar medicinskåpet och är redo för operationsbordet! 



Matilda skriver:

Jag klappade definitivt! Vad duktig du är! Surt med äggen :( men dom förvinner snart! Åh vad kul med jaisalmer, avvis! Pusssssss


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar