Lite smått och gott

Det är idag elva dagar kvar tills planet lyfter och fröken Palm lämnar Indien med en överfull väska och massor av fina bilder i bagaget. Men än är det ett tag kvar och vi har en del kvar att göra. 

Bland annat ska vi ta kort på fina Aarti och Ganga när de sätter på sig sina nya skoluniformer och tar första stegen mot skolan. Det är så häftigt att få vara en del av det och tack Tina för att du sett till så att detta blir möjligt för Ganga! De kom båda två springande imorse och berättade att de var hos skräddaren igår för att beställa skoluniformer och de var så lyckliga, härligt att se!

Ganga och Aarti

Vi ska också försöka övertala den duktiga tjejen Kinneys föräldrar om att privatskola är en bra sak och att det är en möjlighet man inte kan tacka nej till. Vi får hålla tummarna! 

Sanjana som jag skrivit om förut, ofta under namnet min lilla apa, låg idag bara och grät tyst för att hon har så ont i sin höft. Hennes föräldrar har som tur var varit med henne till sjukhuset (inte alla föräldrar här som tar sig den tiden för sina barn men hennes föräldrar är jättefina) men det enda de fick med sig hem från doktorn var en salva, vitaminer och Alvedon. Jag är ingen doktor men jag tvivlar lite på denna behandling... Ååå jag vet inte vad jag ska göra när hon bara ligger ner och gråter, det här så ont i hjärtat att se det. Tänk vad ont det gör på henne då! Min fina fina lilla apa! 



Två bilder på min lilla apa Sanjana

Om någon undrar varför jag stavar barnens namn olika i varje inlägg beror det på att jag inte vet hur de stavas och att det är typ omöjligt att gissa sig till. En tjej i skolan heter (eller det låter som) Sasina men det stavas Sanju. En heter Sapna men det stavas Shpana. Sanjana stavas min lilla apas namn men hon säger Sandija. Min älskade Rinko stavas Rinku med u vilket är lite knasigt. Killarnas namn är mycket enklare av någon anledning, typiskt Indien...

God natt 

Anonym skriver:

Hoppas lilla Sanjana mår bättre idag, det är jobbigt att se barn som inte mår bra, förhoppningsvis är det en infektion som går över. Du får väl annars konsultera någon läkarstuderande kompis. Tack för alla fina berättelser Emilia, det är fint att få vara med om hur det går för barnen. Ta vara på alla fina stunder med barnen innan du åker hem till oss.
Puss från mamma


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar